Kjøpsvilkår

GENERELT

Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av produkter fra Armyshop til forbrukere i Norge.
Salgsbetingelsene, sammen med kundens ordrebekreftelse, utgjør det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. 

Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år.
Kredittkjøp kan kun gjennomføres med personer over 18 år.
Anser vi at mindreårige handler uten godkjennelse, forbeholder vi oss retten til å avstå fra å sende ut varene til vedkommende. 


Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpslovenangrerettlovenmarkedsføringslovenpersonopplysningsloven og e-handelsloven.
Klikk på lenkene hvis du vil ha mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp.

Salgsbetingelsene og annen informasjon på Armyshop er tilgjengelig på norsk.


BETALINGSVILKÅR

Merverdiavgift på 25% inngår i alle priser.
I tillegg til produktprisene, må du betale frakt inkl. MVA per pakke.
Fraktmetoden bestemmes av kunden og er avhengig av volum, vekt og leveringsmetode.

BETALING

Kunden kan velge én av flere betalingsmetoder ved kjøp av varer gjennom Armyshop.

Betaling med kredit/debit kort:
Når du betaler med bankkort håndteres betalingen av vår betalingspartner Nets/Netaxept for å garantere rask og sikker betaling.

Faktura:
Ved betaling med faktura samarbeider vi med Klarna. For å betale med faktura må du angi ditt personnummer eller organisasjonsnummer. Det vil da bli gjort en kredittsjekk. Forutsetningen for å betale med faktura er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og over 18 år. Du kan ikke ha noen betalingsanmerkninger. Samtlige faktura er overdratt til Klarna sin eiendom, og befriende betaling skal kun skje til Klarna. Fakturaens betalingsvilkår er 14 dager. Ved for sen betaling vil det påløpe purregebyr og forsinkelsesrenter. Ved uteblivelse av betaling vil fakturaen bli overdratt til inkasso


KJØPSVILKÅR

Vi jobber med å gi kundene våre så riktig informasjon som mulig. Skrivefeil, trykkfeil og fargeavvik kan forekomme. 
Vi tar forbehold om feil i pris og lagerstatus i nettbutikken. Bilde kan avvike fra det aktuelle produktet. Produktets egenskaper kan endres uten varsel. 
Prisene på salgsvarer gjelder kun så lenge artikkelen finnes på lager.

Priser, tilbud og kampanjer oppgitt i nettbutikken gjelder i utgangspunktet kun for kjøp i nettbutikk. Priser i butikk eller ved kjøp over disk kan avvike fra prisene i nettbutikk. 

Vi reserverer oss mot feil lagerbeholdning på bestillingstidspunktet, at varen blir utsolgt og for prisfeil som kan oppstå.

Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling eller deler av denne, dersom produktet ikke er tilgjengelig på bestillingstidspunktet eller at det er utsolgt.
Ved et slikt tilfelle vil du få melding om dette, og beløpet som er reservert for den respektive vare vil bli frigjort.
Selger av produktet tar ikke ansvar for at produkter eventuelt er utsolgt.
 

ORDREBEKREFTELSE

Når vi har mottatt din bestillingen, sender vi deg en ordrebekreftelse per e-post med informasjon om bestillingen.

Kontroller alltid ordrebekreftelsen, slik at du er sikker på at denne samsvarer med det du har bestilt.
Kontroller også at navn, e-postadresse og leveringsadresse er riktig.
Hvis du har spørsmål, kan du kontakte kundeservice på e-post: post@armyshop.no

Ta vare på ordrebekreftelsen din, slik at du har den ved eventuelle spørsmål til kundeservice.
Ha kundenummer eller ordrenummer tilgjengelig.

Om du vil endre en bestilling eller avbestille varer, kontakt kundeservice umiddelbart på
e-post: post@armyshop.no.
 

TRANSPORT

Armyshop AS sender primært ut varer med Posten/Bring. 

  • Bring Servicepakke. Leveringstid ca 1-4 virkedager*
  • Bring Bedriftspakke. Leveringstid ca 1-3 virkedager (kun bedrifter)*
  • Bring Over natten Express. Leveringstid 1 virkedag. Kun etter avtale (kun bedrifter)*
    * forutsatt at produktet er på lager ved kjøpstidspunkt.

(Leveringstid er oppgitt i virkedager, dvs. hverdager og evt. lørdagsutlevering)

Vi kan også sende ut varer med brev (små sendinger) eller budbil i Oslo området.

Hvis du ønsker å hente varene dine i butikken vår i Lillestrøm, kan du gjøre det når du får melding om at "nå er varene dine klare for henting".

Om varen blir skadet, eller blir borte under transport til deg, er Armyshop AS ansvarlig, men du må gi beskjed til Posten eller Bring med en gang du oppdager skade eller manglende sending.
Du må også kontakte kundeservice via e-post post@armyshop.no ved skadet/bortkommet pakke innen 14 dager.
Om varen blir skadet, eller blir borte ved retur til Armyshop, er det du som kunde som har sendingsansvar og må dekke kostnaden ved dette.

Pakker som ikke blir hentet på Posten går i retur til oss.
Returfrakten på kr. 250,- blir trukket fra når vi refunderer beløpet for pakken du ikke har hentet.

LEVERINGSTID

Normal leveringstid på lagervarer er innen 3-5 virkedager. 

Enkelte produkter har oppgitt en estimert leveringstid. Dette betyr at varen ikke er på lager for øyeblikket. Enten er vi midlertidig utsolgt eller så må produktet spesialbestilles. Når det gjelder estimert leveringstid, så er dette et estimat hvor lang tid det kan ta å skaffe varene. Leveringstiden kan avvike av flere grunner, som f.eks. hvis leverandør er utsolgt for produktet eller forsinkelse i bestillingsrutiner og transporttid. 

SPORING

Når varene blir sendt fra vårt lager vil du få sporingsnummer via e-post.

Ditt nærmeste postkontor vil sende ut en SMS til deg når pakken er klar for henting.
Det er derfor svært viktig at du oppgir riktig mobilnummer og e-postadresse når du registrerer deg som kunde.

Husk å oppdatere personopplysningene dine ved eventuelle endringer. 

Du kan til enhver tid logge deg inn i nettbutikken og gå til «Min side» og se status for ordren der. 

DELLEVERING

Dellevering er kun mulig ved forsendelser innen Norge.
Ved dellevering blir totalsummen for alle varene du har kjøpt reservert på kortet ditt.

Du betaler kun frakt for den første forsendelsen til deg.
Norsegear dekker kostnaden for utsendelse av restordren.

Dersom vi av en eller annen grunn ikke kan levere varen, vil du få beskjed om dette, og vi krediterer beløpet for varen som ikke kunne leveres.
 

ANGRERETT

Angreretten gjelder kun for privatkunder.
Privatkunder har alltid 14 dagers bytte- og angrerett.

Det er viktig at du benytter angreskjema som er vedlagt i ordrebekreftelsen som du mottar via e-post.
Du finner det også i infosenteret, som du finner via «Min profil» eller i bunnmenyen på nettsiden.

Angrerettloven gir deg som privatperson rett til, uten ekstra kostnad, å sjekke produktet før det returneres innenfor angreretten.
Er produktet kun prøvd eller sjekket på samme måte som man kan gjøre i en alminnelig butikk, så skal kunden ha hele kjøpesummen tilbakebetalt.
Er produktet brukt (i angrerettsperioden) har vi rett til å nekte angrerett

Angreretten forutsetter at du senest innen 14 kalenderdager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist).
Dersom fristen ender på en lørdag eller på en helligdag, forlenges fristen til nærmeste virkedag.

For å kunne returnere en vare må produktet være ubrukt.
Originalemballasjen og eventuelle merkelapper skal legges ved sendingen.
Om varen blir sendt i uforsvarlig stand eller har vært brukt, har vi rett til å nekte angrerett.

Kunden er selv ansvarlig for returforsendelsen og skal dekke utgiften av sendingen.
Sendingen må ha et sporingsnummer og minimum kopi av angrefristskjema må medfølge i forsendelsen med varene.

Det er viktig at kunden legger til kontonummer på angrerettskjemaet slik at vi kan føre pengene tilbake så snart vi har mottatt og kontrollert de tilbakesendte varene.

Returadresse:

Armyshop AS

Sørvaldveien 2 A

1923 Sørum

NB: Vanligvis tar det ca. 14 virkedager fra vi har registrert returen til du får pengene tilbakebetalt.
I enkelte tilfeller kan det ta opptil 30 dager før du mottar tilbakebetalingen.

Dette er det maksimale antall dager for tilbakebetaling ifølge loven.

BYTTE OG RETUR

Hvis du ønsker å bytte til en annen vare, så benytter du deg av angrefristen, sender varen i retur til oss og legger inn en ny bestilling i nettbutikken.

REKLAMASJON

Vi garanterer at varene du har bestilt er feilfrie ved levering.
Skulle du likevel motta en defekt eller feil levert vare, må du kontakte kundeservice så snart som mulig, og innen 14 dager.

Reklamasjonsskjema finner du i infosenteret vårt, som du finner lenke til nederst til høyre i bunnteksten i nettbutikken.

OBS!

Ved en reklamasjon undersøker vi hva som er feil med produktet, men i visse tilfeller må vi sende produktet til leverandøren for nærmere undersøkelser. 
Vi setter stor pris på dine tilbakemeldinger som kunde.
Har du tilbakemeldinger eller er usikker på noe, er det fint om du kontakter oss. 

Ved en reklamasjon ber vi deg alltid ta kontakt med oss først. 
Kontakt oss på e-post post@armyshop.no
 

PERSONOPPLYSNINGER

Når du registrerer deg i nettbutikken, må du oppgi informasjon om deg selv, blant annet navn, adresse og e-postadresse.

Dette trenger vi for å kunne sende deg varene, og for eventuelt å kunne kontakte deg i forbindelse med bestillingen din.
Opplysningene blir kun brukt til håndtering av ordren din.
Du mottar ikke markedsføringskommunikasjon med mindre du gir Armyshop AS tillatelse til å gjøre dette ved å samtykke til å motta nyhetsbrev i nettbutikken.

Vi oppbevarer ikke kortnummeret ditt.
Alle kortopplysninger håndteres av Nets/Netaxept.
 

FORCE MAJEURE

Er vi forhindret fra å levere eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet vi ikke kan råde over, som f.eks. brann, krig, pandemi, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjoner, beslag, valuta- restriksjoner, opprør, mangel på transportmidler, vareknapphet, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Selger fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.

ENDRING I VILKÅRENE

Vi forbeholder oss retten til å endre disse salgsbetingelsene, for eksempel som følge av endringer i lovgivningen.
 

INFORMASJONSKAPSLER (COOKIES)

Informasjonskapsler er små tekstfiler som lagres på enheten din (datamaskinen, nettbrettet eller telefonen) når du er på Internett, inkludert www.norsegear.com. 
Vi bruker hovedsakelig disse informasjonskapslene på nettstedene våre for å gjøre surfingen bedre og for å forbedre bruken og funksjonaliteten.
For eksempel gjør informasjonskapsler at nettstedet kan kjenne igjen din neste innlogging, og tilby deg innhold som er skreddersydd til dine forventninger og interesser. 

Vi bruker også informasjonskapsler til å hente inn trafikkstatistikk og for å se hvordan du oppdaget sidene våre.
 

Hvilke informasjonskapsler bruker vi?

Avhengig av hva slags enhet du bruker, bruker vi informasjonskapsler for å:

• identifisere deg, lære mer om deg og for å tilby deg personifisert surfing
• sørge for sikker surfing og hindre svindel
• tilby deg innhold som er relevant for interessene dine
• foreslå kommersielle tilbud basert på dine preferanser og siste kjøp

 

Slik setter du opp informasjonskapsler i nettleseren:

Innstillingene i nettleseren er vanligvis satt opp til å godta informasjonskapsler som standard, men du kan enkelt endre på dette ved å endre innstillingene i nettleseren.
Hvis du velger å deaktivere informasjonskapsler i nettleseren, får du imidlertid kanskje ikke dratt nytte av all funksjonaliteten som tilbys via våre nettsteder.

 

Per 1. juni 2016 er følgende informasjonskapsler satt opp på dette nettstedet:

Google Analytics:
Hver besøkende på nettstedet blir identifisert som en unik bruker via informasjonskapselen __utma.
Dette gjør at den samme besøkende ikke blir registrert to ganger. 


Vi vil minne om at du, ved å deaktivere informasjonskapsler via nettleseren din, deaktiverer alle informasjonskapsler, inkludert dem som kreves for at nettstedene skal fungere optimalt.